Ingen som du


du älskar mig
som bara en mor kan älska sitt barn


ett telefonsamtal bort
redo att ge mig konstgjord andning
och jag är fortfarande ett barn
jag är fortfarande ditt barn
inte redo att andas själv

och ingen känner mig som du
och ingen förstår mig som du
och ingen älskar mig som du gör

för du har stått bredvid mig
genom eld och vatten
och du har alltid trott på mig
när jag har tvivlat

och när hela havet stormar
är du min trygga hamn
där jag kan lägga ankare
och pusta ut i din omsorg

jag får vila mina trötta ben
i din soffa
och du säger "gråt, mitt barn"
för hos dig får man gråta
och det är okej att vara svag
för att en stund senare
kunna stå med lite stadigare ben

och jag älskar dig
som bara ett barn kan älska sin mor



Copyright © Sara
http://ettheltliv.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0