Dit jag inte kan gå

'

 

Sofia Karlsson - Andra sidan

 

När du går där på saliga ängar,
för de är saliga, det vill jag tro
Kan du höra mig då när jag sjunger
Där du vilar i sorglöst bo


Det känns så jobbigt att jag ska hinna bli 30 innan den värsta krisen är över, och jag undrar om ångesten kommer vara lika stark hela tiden. Många säger till mig att det bästa jag kan göra för mamma är att vara stark och glad, men jag tror inte att hon skulle kräva det. Hon är stolt över mig ändå, det räcker att jag klarar mig. Och hon tycker att jag är stark. Hon brukade säga det.

 

När jag tänker på mamma får jag svårt att andas. Jag vill inte att det ska vara så.


Mamma, det är inte för att inte minnena är fina. Det är för de är så fina att det gör ont.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0