Hörs jag? Hallå?


- Hej, jag skulle vilja öppna ett abonnemang för mobilt bredband.
- Jaha, då har vi det här som kostar 199 kr i månaden.
- Och vad kostar det om jag inte vill binda mig?
- Ja, då får du ju ingen puck (modemet, min anm.).
- Nej, men jag har redan en sen tidigare och kan använda den, eller hur?
- Ja, men då har du en gammal och långsam, och om du binder dig i...
- Ja, men det bryr jag mig inte om.
- Nej, men om du binder dig i 24 månader så får du får en ny och snabb.
- Men jag vill inte binda mig, jag klarar mig med den hastigheten jag har.
- Men om du binder dig i 24 månader...
- Men jag vill inte binda mig.
- Nej, men om du gör det...
- Men JAG VILL INTE BINDA MIG! Det är till min mamma och hon lever troligen inte om 24 månader!
- Nähä... jamen då kan du ju öppna ett abonnemang utan att binda dig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej, jag hittade hit av en slump via cancerfondenforumet. Och måste bara säga att du skriver väldigt fint. Blir alldeles ledsen när jag läser det, för jag förstår precis hur du känner det. Känns det som. Fast det gör jag ju såklart inte. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara om mamma skulle dö. Min mamma har ju bara bröstcancer, än är det ingen fara på taket. Men ändå - varför just hon?

Ja i alla fall. Jag ville bara säga att du skriver fint. Ta väl hand om dig, och din mamma. Tänker på er. Kram från mig.

2010-01-26 @ 20:47:51
Postat av: Hanna

Jag gapskrattar och störtlipar på samma gång.

2010-01-27 @ 06:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0