Kusin vitamins äpplen

 

 

Jag var hos kusinen och hennes familj på fika härom dagen. Lille G hade bakat kakor tillsammans med sin mamma så jag fick gott fika, chokladkakor med färgsprakande strössel och kaffe i farmors vackra kafferepsporslin. Vi tittade på bröllopsbilder och jagade spöken på övervåningen. Spöket Laban fick en innebandyklubba i huvudet och svimmade. Då kunde vi gå ner igen.

Innan jag skulle åka hem fick jag tillåtelse att plocka äpplen i trädgården. Jag fick med mig en kasse hem, och igår resulterade det i äppelrutor. Det doftade varm kanel i lägenheten. Dofter skapar trygghetskänslor. Hemtrevlighet. Äppelrutor och regniga fönsterrutor. Sommaren börjar ta slut på riktigt, så snart kommer nog min årliga eloge till hösten.

Snart ska jag följa med mamma och titta på en lägenhet. Den ligger inte precis där den borde, men den har allt den bör ha så det kompenserar nog. Vi får se när vi kommer dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0