Med dig på andra sidan jorden

 

du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
medan natten fäller blåkalla skuggor häromkring

(...)
en elegi för alla sorger den här hösten handla om
för en mor som sjuknade in, för ett barn som aldrig kom
för skuggan över gården där aldrig solen lyste in
för en ork som inte fanns, du saknade min, jag saknade din
(...)
en elegi för alla vägar som vi inte vandrat än
för en tid som bara går och aldrig kommer igen


Lars Winnerbäck - Elegi


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag saknar dig ocksa nar jag blinkar!!!!!!! :)

2009-10-02 @ 04:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0